ShoutMix chat widget

Insurans??PENTING KE?


Penting atau tidak??Jawapan nya, hanya anda sahaja yang tahu.
Bagi saya, dalam kehidupan seharian, tiada hari tanpa takaful..
Ianya merupakan salah satu KEPERLUAN sekarang. Hal ini berikutan kita terdedah dengan pelbagai RISIKO setiap hari. Siapa tahu apa yang akan berlaku masa yang akan datang? Orang selalu kata "MALANG TAK BERBAU".. Waa betul ke? siapa sokong??
Adakah sesiapa yang boleh beri jaminan bahawa diri anda tidak akan sakit?mahupun ditimpa kemalangan? Jangan begitu yakin, saya sendiri mengalaminya. Pernahkah anda ditimpa kemalangan? Saya sendiri pernah terlibat dalam kemalangan, dan saya TIDAK PERNAH mintak pon terlibat dalam kemalangan..heh mana ada orang mau mntak ditimpa kemalangan ooo...
Alhamdulillah saya masih bernafas hari ini dan menjalankan kehidupan seperti biasa..Nasib masa kemalangan tu, tidak ada kenderaan sapu dari belakang..kalo tak? Tuhan saja yang tahu.. Dah jatuh,,ditimpa lori plak...bahaya tu,,huh kan da lari cerita..hahaha

Berbalik pada soalan mula-mula td,, insurans penting ke?
Kalau anda tergolong dalam kalangan orang yang cakap tak penting, anda perlu lebih mengenali apa itu insurans sebenarnya..kerana anda mungkin tidak sedar akan kepentinganya atau pun,anda mungkin tersalah faham mengenai insurans..

Secara umumnya,,insuran terbahagi kepada 2(dua) system pengurusan.. satu insurans KONVESIONAL dan satu lagi ialah TAKAFUL...nie kalau nak tahu lebih lanjut, bolehlah tengok kat blog ni http://etiqa4me.blogspot.com